December 2, 2010

Pengalaman cari keje.

Meh aku sambung citer ye pasal pengalaman cari kerja aku.

Lepas je convo aku try la usha2 ape2 keje je la, sampaikan nak jadi promoter. Erm, malas nak abis duit isi minyak, aku sanggup cari kerja jalan kaki sekitar bandar Kuching.Ha! ada satu hari tu aku memang nak pengsan dah pening sangat ngan cuace panas, tapi redah je. Hhahaha.....
Dapat Open interview kat FOUR POINT ni first time aku try interview camni. So aku masuk tpt dier rang interview. So memandangkan otel taraf inter ni, aku try je la speaking LONDON...hahhaha... Hantam aje, grammar aku pun x tau tol x. ahahha..... So past 1st interview, lom lama aku duduk nak tunggu g blah, terus plak masuk 2nd interview. Terkejut gak aku, smue org eran tgk. Aku masuk je la jmpe dier rang. Rupenye bhg len nak interview aku. Terus la die intro aku kat manager situ Mr Paolo org philipine. Wah, speaking nye dier, fuh, terpaku aku, mane tak, kalo dier dgr aku speaking LONDON, salah grammar, malu aku. Tapi lantak la, asal die paham. Masa interview berjalan lancar. 
X baper lama pas ari tu, dier rang call suh dtg office g interview kali ke 2. Aik aku pun pelik, so aku malas nak tnya ape, aku g je. Sampai je otel tu, aku dibawa la g ke blik pengurus tuk interview. hahhaha.... jmpe lagi Mr Paolo....dier pun terkejut interview aku lagi..hahha...suppose x yah coz dah jmpe. 
So aku ada rasa frust gak sebb smue application aku xder respond. Kat Four Point pun xder berite. Time dok2 lepak kat umah tanam anggur, ada la org dari Melaka call suh join training kat Melaka pasal Flash CS4 ngan 3D animation. Hhahahah, aku xbuang masa, on je la. Sebb Melaka dah rupe kampung aku gak, mane x 5 thun dah stdy sane. Buah ati pun ada di situ. hahah...(reason munasarawak skit)
Dengan semangat nye aku, aku terus g book tiket g Melaka....book airasia la.. Tu je termampu. Hhahhaha... So dalam hari yang sama aku book tiket nak g KL tuk ke Melaka, kakitangan dr Four Point call aku. Dier rang kate aku dpt keje ngan dier rang bhg VIP plak tu sebb aku dah berjaya interview ngan MR Paolo tu. Dier yang suh aku g bhg VIP. Erm, tiket dah bli so aku reject je. Dier pun x dpt paksa aku tp suh aku call dier rang balik pas abis training. 

So aku teruskan training kat Melaka selama 2 bulan. January aku balik Kuching dah. Sambung cari keje...hehe...

 

No comments:

Post a Comment