February 11, 2011

Servis lambat

Ni aku just nak share, macam biase aku ni suke nak share, bukan mereka2 cerite ye.

Dalam ujung bulan Jan 11, aku ngan member aku ni g la breakfast merangkap
lunch kat satu kedai makan ni. Tempat ni memang dier nye nasi ayam boleh tahan la sedap. Tapi seminggu sblum tu kite rang ng situ, asyik lom siap lagi. Sedangkan last year kol 9 pgi dah ade dah.

So kali ni kiter rang g lam kol 10pg camtu. Dengan penuh happy nye aku ngan member aku ni pegila kedai tu.
DarI jauh dah nampak dah stall nasi ayam tu dah mule berniage. Mungkin kali ni rezeki kami. Tanya ngan makcik tu die kate ade. Mmber aku pesan 2 nasi ayam. Muke snyum appy nak berstory, kite rang borak2 la smentara tunggu nasi ayam sampai.

Lam masa sama member aku tnya aku ni dah tak letak kupon parking. Aku baru ingat so aku g lah kat kete aku n sediakn kupon parking. Duduk balik tengok, nasi masih blum lagi sampai. Pelik bin ajaib plak sebb org yang baru sampai dr kiterang dah dpat dah nasi ayam. Aku pun tgk makcik ngan anak2 die wat keje. Mungkin bz tapau kot.

Air aku minum dah xde rase dah ngan ais dah cair. Mmber aku ni ngan bertenang nye, g lah jmpe makcik tu tnye. "Makcik, kiterang nye nasi blum smpai lagi ke?"

"Aik, blum dpat lagi ke?" makcik tu pelik. Terus dimarah nye anak lelaki die "Mak suh ko anta nasi ayam 2 kat meja dalam ko x anta ke?" blablablabla anak branak ni dah gaduh mulut dah. Aku geleng pale je.

Yang si anak ni ada earphone kat telinge. "Pekak" rupenye.

Makcik tu kate "japye dik. Mintak maaf". Member aku jawab "takpex2"

So kterang sambung balik chit chat sampai ada org meje sblah ni baru sampai n org duk krusi blakang.

Mungkin ni nasi ayam kte kot. AIK, bdak ni anta kat org yg baru sampai? Kali kedua dier anta, org yg kat blakang plak. AISYH ni wat aku bengang. Aku berdiri, ckap kat mmber aku job blah.

Masa kuar tu aku siap tanya lagi kat makcik tu " Nasi ayam dah abis dah ke?" 

Makcik tu jawab " Masih ada lagi"

Ngan muke monyok, aku jawab "X PELAH."

Pastu aku blah masuk krete. Masa otw masuk kete tu aku dgr la anak die cakap kat mak die "Kan dah merajuk pelanggan"

ERM....ni org kite berniage ni. Dah dapat untung skit dah sambil lewa layan pelanggan. Nak cari rezeki, biarla strategik ngan siap bertulis la amik order or semak smue org dah dpt x nasi tu.

ARITU MEMANG BENGAN TAHAP GILER AKU. 
MULAI ARI TU, AKU DAH TAK MAKAN SITU LAGI.

No comments:

Post a Comment