November 15, 2007

Aku bermadah

Dalam hidup ni, KITA kena banyak hadapi cabaran.

Macam2 cabaran nak kena tempuh,
Ini baru trill life kiter kan.

Aku ni , nak kater berpengalaman sangat dalam hidup ni, tekder lah.

Mula sekali aku nak bermadah pasal LEVEL 1 ....KAWAN:
KOrang tau la KAWAN ni org dengan kiter bercakap tiap2 hari.

KOrang tau tak, KAWAN ni byk jenis *baik dan jahat* - KAWAN tak semua tempat kiter nak berkongsi RAHSIA....Ni penting. - KAWAN merupakan level 1 dalam persahabatan. - Kira nyer KAWAN ni akan menjadi lebih rapat kemudian hari. - KAWAN ni , ada gak mengata pasal kiter dari belakang [manis mulut di depan kiter, tapi di belakang.....teruk lagi] - KAWAN ni, belum tentu rahsia akan pecah kat perut jer, MULUT tu kena tgk2 gak. - Istilah KAWAN bila ada penting, baru cari, bila tak penting "wat aper aku nak cari". Ini lagi menyedihkan.....KAWAN dijadikan tempat sementara sahaja.
*cukup dah pasal KAWAN....kiter gerak LEVEL 2...SAHABAT*

LEVEL 2 ....SAHABAT.
- Setelah KAWAN dah mencapai kejayaan mmg penyimpan rahsia dan tak mudah luper kawan, maka dier akan diiktiraf sebagai SAHABAT. - SAHABAT ni, masa kiter susah, dier sentiasa ada kat sisi kiter, masa dier susah gak, kiter ada kat sisi dier. - Berkongsi segala kegembiraan dan Kesedihan. Tempat di mana RAHSIA akan pecah di perut sahaja. - SAHABAT ni kalo kiter tengok, tak semestinyer nak berkepit jer 24 jam. Kiter masih ada gak masa bersama dengan KAWAN2 kiter.
*Sekarang lak kiter gerak ke LEVEL 3......TEMAN*

LEVEL 3....TEMAN...
- Aper tu TEMAN? Bukan ker sama dengan SAHABAT? Tapi bukan bagi aku.... - TEMAN ni, kalo betul2 TEMAN, dier akan bersama dengan kiter sampai akhir hayat. - TEMAN betul2 menghargai erti budi masing2. Masa susah, memang ambik berat, masa gembira memang bersama. - Sampai sanggup menggadai nyawa...Peringkat ni memang tinggi la....

[smua perihal n madah aku ni, pada pendapat aku jer...korang nyer pendapat aku tak tahu...any comment just drop it]
Peringkat last..............LIFE...
- Maksud aku kat sini, LIFE kiter ni lah KAWAN, SAHABAT n TEMAN kiter - Dalam kiter kiter sendiri akan jadi kawan kiter sendiri....mesti korang kater aku giler... - Cuba korang pikir, kalo jalan sorg2, korg mesti bercakap dalam hati, pastu hati kiter sendiri jawab. - Then kiter berdiri plak kat depan cermin, kiter slalu tanyer kat cermin, ok tak2? Pastu hati kiter kater, baju ni tak sesuai lah, rambut tak teratur lah. - Satu lagi, bayangkan korg berjalan sorg2 kat tepi pantai waktu petg....byg2 korg ikut korg skali.... - Masa berjalan tu, kiter mesti rasa cam ader org ikut....sebb byg yang ikut kiter.... - So....ini namanya LIFE kiter sendiri KAWAN, SAHABAT n TEMAN kiter sendiri...

2 comments: