February 25, 2007

Bantu Mangsa Banjir di Johor











Sebelum memulakan aktiviti......


Lama plak aku tak isi blog..al maklum..bz holiday...
Anywhere..last 2 weeks...kita org join src g membantu org mangsa banjir...
Bertolak dari MMU melaka ni kol 11 mlm...Kita org bergabung ngan dak2 MMU cyber.
Walaupun lewat bertolak...tapi aku ttp happy... hehhe... adalah...manaleh gtau...biarlah rahsia..

Sampai kat Skolah penghulu Saad...kol 12.30am... Fuh. Ngantuk la gak...
Tapi aku ngan mmber2 aku tdo kol 3 pagi...
Dak pompuan ditempatkan kat Surau...
Dak lelaki plak tdo kat bilik kelas...




Walaupun tak selesa....inikan namanya sukarelawan.

Esoknya, kita org dibhgkan kepada 3 kumpulan...aku masuk kumpulan 3....mmber aku 2 org lagi kumpula 2....mesti aku sorg diasingkan...tapi...ada hikmahnyer....heheh...

Aku rasa bersyukur dapat masuk kumpulan 3 ni...
Kita org kena g balai raya, berdekatan dengan kumpulan 1 nyer tempat, masjid.

So, selesai kat balai raya, kita org tolong kat masjid plak... kumpulan 2 aku tak tau aper citer...

Pengalaman aku...aku mengecat seharian...boleh dikatakan, nak makan pun dah takder selera, sebab aku nak abis kan keja dulu.

Dari situ gak, aku kenal 2 3 org dak cyber, baru kenal, bercakap macam dah 3 tahun kenal..

ahaks...

kita org balik ke skolah penghulu Saad kol 6 lebeh....

Selesai smua...kita org bertolak balik melaka kol 8 lebeh...

Time nak kuar dari Batu Pahat, driver bus dah salah masuk jalan....tah kampung aper dier dok masuk.... sejam lah gak kita org sesat...

Memang sronok la..






Tok Imam terharu, masa nak bagi sepatah dua kata dier sebak....












ni bhg nak mengecat pagar masjid

No comments:

Post a Comment