March 27, 2008

Apa yang aku ingat

Masa Tadika
-Tadika Kemas di suro Darulhana KPG no 6
-Cikgu Rani
-Cikgu Ros
-Time kenak sengat tebuan (3 sengatan kat palak)
-baca sajak masa majlis terima sijil (tamat tadika)
-Baju kurung berpetak merah putih - kain biru tua
-Tunggu mak ambik - jalan sama2 lalu lorong rumah org.
-Terpilih baca sajak masa majlis tamat Tadika
-Wa Li (uncle) merik sijil kat mek org....

Thun 1
-Klas 1 hijau Skolah merpati Jepang
-Hari pertama skolah kenal ngan zairul n ruddy.
-Suka nekan button kat pencel box ruddy.
-Cikgu klas Puan Veronica Jiew
-First time masa rehat mak bekalkan mee goreng , tp masa nak makan, mee gugok dari bekas makanan, cikgu awang yang tolong.

Thun 2
- Cikgu klas masih sama
- Bapa anta pakey Vespa
-Cikgu suka merik jambu or any food. Suruh tutup pintu masa berik makanan kat mek org sekelas.
-Masa klas, duduk rami2 depan papan itam, nengar cikgu bercerita.
-nya ajar perdagangan.
-cikgu Teh

Thun 3
- Masih klas sama
-Kenal ngan miak nama khazrin(ada kacukan cina)
-Duduk sblah khazrin
-Khazrin suka lukis atas papan.
-Napok pencel box khazrin sampeynya nangis.
-Sluar khazrin bisak (ditegur cikgu vero masa duduk rami2)hahhaha
-Sign sendrik buku laporan. (takut bapak anok sebb ada C)
+nangga balit result , sik teruk ney, byk ke A...+
-Join puteri Islam.(ustazah ajar molah kuih buah melaka)..alu molah d umah.
-Dipilih jadi pelajar terbaik Puteri Islam.
-Terima sijil dari YAB Abg Johari.

Thun 4
-Rapat ngan Aireen n Zul Zamri.
- Guru klas, Ustaz Ramli dari Klantan.
-Jadi ketua klas.
-Asal time fardhu ain, ustaz suh ajar miak lain.
-Dipilih wakil klas tuk lontar peluru. (juara sih)
-Cikgu Nazar.
-Ngah jadi cikgu BM n penolong kanan guru besar.
-Penah nukuk palak reduan makey buku, sampey nya nangis.
-Ustaz Ramli pilih aku jadi wakil skolah untuk Qariah(aku escape..kenak anok bapak)

Thun 5
-Mek org bertukar klas, ikut prestasi. Paling atas Merah, Kunin n last ijo.
-Msuk klas Kuning.
-Cikgu Juliana(cikgu klas), ustaz sabirin, cikgu awang, guru besar Suut Ali, Puan aluyah, Puan Tamam, Cikgu peter.
-Wakil klas lagik, lontar peluru.(Juara)
- Zul Zamri embak lagu Shades...(ubah jadi lagu Cikgu)
-sidak suka anok aku nait Vespa Colop.

Thun 6
-6 Kuning
-Petang klas Tambahan.
-Penah di kepung ustaz Ramli sebb sik makey baju skolah. Dapat lari. Tapi nya muncul time aku dalam klas, so sik sempat nak escape. Reason aku, aku kak tergugok, baju kotor. So aku pakey baju nak g tuisyen.
- Penah nak tunggah ustaz Sabirin wak. Pa aku nunggahnya palak durian.
- Molah pesta jualan kat padang perhimpunan.
-Siap embak kuali dari rumah.
-Sik join sport agik.
-Ari Jemat g Kedah, Ahad balit Kuching, Isnin UPSR......hahah...venture.

(ada banyak lagik.....tok jak sempat diingat)

No comments:

Post a Comment