December 12, 2006

Kenangan Dulu

Aku teringat lagi masa zaman skolah menengah. Rupernyer aku ni aktif gak ngan kadet polis. Fuh tak leh agak, kadet polis tu. Memang cita2 aku dari kecik lagi nak jadi polis. Tu la, sekarang kan dah zaman teknologi, butang smua di hujung jari. Smua org nak mengejar masa dan kekayaan.



Melalut plak aku. Ni gambar2 masa kita org wakil negeri. Fuh tak sangka dapat gak bawak bendera negeri. Dengan semangat waja kita org, skolah kita org anta 7 org kut. luper plak aku. tahun 2002. Perkhemahan peringkat negeri ni diadakan di Bukit Kiara KL. selama 5 hari.

Yang best nyer, aku sertai dua pertandingan jer. Itu pun pertandingan yang kiter org tak pernah buat latihan n tak pernah buat pun. Pertandingan menembak. Pistol jer. Jurulatih kater buat jer aper dier suruh. Aku plak ada skali tu tertembak tanah. Nasib baik tak dibatalkan.

Kedua plak rempuh halangan;PULAPOL. Isyh aku tengah tercungap-cungap jurulatih aku tuduh aku tergelak-gelak. Kita org kena marah sebab kalah. Ceh, aku tak heran. Satu jer kita org menang, KEBUDAYAAN. memang pun.

Last skali kita org tdo kat asrama Titiwangsa sblom balik. Kat situ aku n beberapa org lagi entah kita org ada la gak buat salah. Pastu kita org nyorok, duduk kat kerusi jurulatih perempuan. Pastu dier org tolong cover la gak. Pagi esok nyer, jurulatih lelaki suruh kita org ngaku. Tapi kita org tak ngaku, cuma dak lelaki yg buat hal ni ngaku. Terus kena denda. Kita org pun lega. Jahat gak kita org ni. hauhauhua. Ingat plak tu aku ni. Ni aku suka isi blog. Nanti aku citer pasal lain plak. Tapi aku rindu la ngan kadet polis ni.

ni antara gambar nyer.
buat mmber2 ni...miss u all.. hope to see u all again.
Ala...sorg dua tu slalu jumpa. hauhauhua
Bawah ni, kontijen lelaki kita org. Jurulatih kat depan ni cikgu skolah Petrajaya. Tapi aku lupa nama dier. Tapi sekrg, jumpa kat mana2 ingat plak dier kat aku. huhu.

No comments:

Post a Comment