November 17, 2006

Nasib kazen aku

Ni aku memang dah janji kat sepupu aku yang aku nak citer aper yg terjadi kat dier seblum raya n ketika raya...
Ahaks..
Masa balik puasa tu...aku tak jumpa dier coz dier masih kat campus lagi..
Sehari nak raya ni aku dengar berita dier p anta kawan dier kat airport sebab nak balik raya.. so aku tak pikir paper la..oho..anta kawan...
Pastu masa pun berlalu...sampailah 1 Syawal..
1 Syawal...
Cam biasa...sepupu aku datang umah.. biasala kita org..umah sebelah menyebelah ajer...
Entah kenapa pagi tu dier berbisik kat aku..."esok boleh tak temankan g kat satu tempat ni...?"
Aku pikir la..nak g maner plak ni dah.. takkan awal2 pagi pegi beraya kat umah org...aku musykil.
"g maner?"
"ala ada la kat satu tempat ni...mesti tau punya..."
"Ehm...ala..nak g maner..gatu jer la..."Muka aku plak suspen..takut plak aku dbuatnyer..
"jangan bising sangat"dia ambik telefon dier pastu type sesuatu..
dalam mesej tu aku baca la balik....
"aritu masa anta kawan kat airport..polis trafik saman sebab parkin tak ikut papan tanda..please.. jangan bgtau kat saper2"
"oooo...."sshshhshs sepupu aku terus suh aku diam..
senang aja cerita itu, nasib baik dier kena polis trafik...kalo jpj..melayang la duit raya dier..

2 Syawal
pagi2 aku tanya kat kakak aku..."guna kreta tak?"
"nak g mana?"
"Ada lah hal skit"
"jangan lama sangat" sebab dier ni nak g beraya ngan member2..
Aku terus sms kat sepupu aku ni yang aku guna kreta kakak aku..
Pagi tu kita org pegi la kat balai polis d Simpang 3.. la...tutup..aduh...sepupu aku ni dah bengang.. kang tak pasal2 kena bayar lebih atau kena denda..
Aku relaks kan dier..esok ada lagi..lagipun bukan salah kita org tak nak bayar...tapi tak bukak.. heheh

3 Syawal
Giliran aku plak jalan ngan member2 aku..
Sepupu aku sms aku kater dier dah bayar saman tu... kena Rm50 jer..
Melayang dah duit raya...

9 Syawal
pagi tu kakak aku mintak tolong anta hp dier kat opis...ehmm dahtu sempat suh aku blikan mee goreng tapau la..aku mintak tolong member aku ni g anta kat opis kakak aku...siot...ujan lebat giler...ehm takper...okay jer...
selesai smua..balik umah...pastu aku nak tdo..
tetiba sepupu aku call kat umah...
"nak mintak tolong jap..datang sini sekrang...adahal musatahak teramat sangat."
aku pun g lah umah dier ... aku buat cam biasa jer la...
pastu aku naik la atas nak cari sepupu aku ni....aku tanyala.."naper?"
rupernyer...dier baru jer lepas langgar sebuah kreta masa kat kedai runcit seblum tu.
So bapak dier tak tau..kita org kuar umah buat cam biasa jer la... Bukan aper..sepupu aku ni rendah skit dari aku..pastu bawak pajero..tak nampak la kreta kat belakang tu.. kereta ni plak kelisa..tak elak..isyh...
Bapak budak tu n da geng tengah tunggu kita 2 org..fuh..menakutkan jer ... cam geng n da star.. skrang kena waspada tol2 la kita 2 org.. so turun jer dari kreta sepupu aku terus jumpa bapak budak tu.. nama org tua tu punyalah panjang ada pangeran, sepupu aku plak salam kat dier.. dahtu org tua tu ingat aku adik dier..ehhe...sepupu la pakcik..org tua tu pun hulur tangan kat aku..salam ler..hehe.. kita org buat cara aman jer...sepupu aku rekemen bengkel dahtu dier ikut jer lah..
Nasib baik berjalan cam biasa...tapi esok baru dapat baiki kreta tu...

10 Syawal
petang tu sepupu aku mintak teman aku g bengkel tu sebab nak bayar smua tu... aku ikut la...
sampai kat bengkel tu....org yg baiki kreta tu belum muncul so kita org dipelawa duduk...
tetiba ada ramai plak org dtg...keluarga bengkel ni... ada sorg ni bawak baldi kecik..aku tgk jer la aper benda kat dalam tu... panjang n terkeluar..kaki itik kot... tapi bila lalu kat depan aku.. aik... 3 kuku..ehem ...len macam jer...lor...kaki babi rupernyer.. isyh...lalu depan mata aku tu...ahaks..
pstu baru org tu muncul...selesai bayar jer..terus kita org blah.....

kesian plak aku ngan sepupu aku ni...dah la nak final exam...takper...pengalaman.. jadi pengajaran kat aku gak...

No comments:

Post a Comment