November 19, 2006

Sabtu kembali lagi....

18 November 2006

12.30tghr
Aku ngan L kuar lebih awal...budget nak cari kreta sewa... boleh dikatakan dah abis smua org sewa..Ada sekumpulan dak arab sewa sebab nak g kenduri kawin mmber dier(org jordan) yang kawin ngan org melayu. cam best jer bunyi dier...anywhere..kita org ni sebnarnyer nak g umah member kita org sebab dier jemput makan sempena raya.
Kalo gna kreta sewa...kita org pakai baju kurung tapi kita org naik bas. Aku n L terus balik umah n bersiap.

2.00ptg
Aku,Dena,Nandeska,Lela,Fiz n Wani tunggu ler bas kat tempat biasa. Masa bas tuah ni dah nak smpai kat depan kita org...aku pun melangkah ke depan skit diikuti dak lain. Aku dok perhati lori tengah lintas depan aku pastu tetiba motorsikal kat belakang tu tergelincir n teenage tu terpelanting kat depan...motorsikal tu betul2 depan mata aku. Aku nak tolong tak sempat sebab aku ni shock dah.Trus naik bas. Member aku kater naper tak tolong.Kang aku plak kena tinggal bas. Takper, ada dak lain kat belakang tolong. Nasib baik dak cina ni tak papa. Smua org terkejut sampai kepala aku pening.

2.30ptg
Sampai kat area Melaka Sentral. Masa bas tuah ni nak masuk ke terminal, (belok kanan) tetiba kreta waja ni nak jalan. dah la tak bg signal, dah tau tu tempat bas masuk, yg dier ppegi parking kat situ kenapa. Driver bas ni terus break mengejut. Smua org kena impact masa tu. Conductor bas yg duk krusi depan tu nyaris nak terhantuk kat cermin depan bas tu. Isyh...2 kali nyaris arini... Istighfar bebanyak..

3.00ptg
Bas nak ke kerubong tak sampai2. Kita org plak tgh heran dok tgk org sekeliling tu. Yg makcik cina ni plak kehulu hilir cari org. Membebel kat budak pompuan kat depan kita org. Budak ni plak angguk ajer. Kesian plak aku tgk 2 org ni. Pastu kerenah bebudak di sekeliling mmg menyakitkan mata. Pakaian entah paper....budak skolah dah pandai nak berpegang tangan. Ish..Astaghfirullah.
Kita org boleh dikatakan tgk wayang free. Heheh...
At last..naik bas ke tampoi. Nanti bapak si Fiz ambik kat bus stop.

4.00ptg
naik la bas awam ni. Takder aircorn. Aku duduk ngan si nandeska. Kalo panas belah kiri, kita 2 org pindah belah kanan. Kalo panas belah kanan, kita org pindah belah kiri. Dah la bas ni laju, angin kencang masuk lam bas tu. Rambut aku dah macam kena kejutan elektrik. Ahaks.

4.30ptg
masuk kawasan kilang kat cheng. Ujan lebat plak dah. Kita org kena lah tutup tingkap tu. Tapi air masuk gak. Bas tu macam nak banjir jer. Pindah lagi blah kiri. Bebudak kat belakang plak bising sebab air ujan masuk.









4.45ptg
Sampai kat area nak tunggu bapak Fiz. Kita org berujan nak g basstop tu. Bapak Fiz pun sampai tak lama kemudian. Budget nak suh si Wani ni duduk kat kaki si Lela tapi aku masuk dulu. Aku plak duduk atas kaki Lela. Kepala aku plak kena membongkok dah. Muat jer la...sebab tak jauh umah dier org. Tapi wani aku suh duk kat Dena. Aku dapat la duduk atas krusi. Umah Fiz jauh ke dalam. Best tempat tu. Sejuk banyak pokok2.

5.15ptg
Makanan terus dihidang. Kita org aper lagi..kelaparan.
Ada satey ayam ngan daging. Nasi himpit, lotong, ayam masak merah. Aku aper lagi bedal la..Mmg lapar. Sampai 3 ketul ayam aku bedal. Satey dah tak tau berpa cucuk dah. Pastu Fiz bawak jalan2 sekitar umah dier. Ada kandang lembu, kerbau. Besar gak. Fuh memang tenang.

5.45
bapa Fiz anta kita org balik ke hostel.

END

No comments:

Post a Comment