November 17, 2006

selera aku.....

HAhaha...ais kacang time.. ni namanya Stone Ice.. ni ada kat kedai Snow Ice restaurant.. ala kat Proton Edar Jalan nak menuju ke Satok. Saper tau tu senang la.. Ehm.. ni first time aku n kazen aku pergi sini...macam jalan2 cari makan la plak.. al maklum selepas menyelesaikan satu masalah.. (masalah?..nak tau aper... karang aku citer..) Citer pasal makanan dulu... dalam ni dier org bubuh jelly...lemon...betik....aloe vera.... entah aper lagi..byk la gak..heheh..tapi sedap..





NI plak naman nya...D'Alif restaurant.. aku mmg suka makan kat sini...Tempat ni pernah masuk gak lam Jalan2 cari makan..Ada kat waterfront.. Sedap mmg sedap..tapi harga dah naik.. Paling glamour kat sini Burger ketam..sebab dier org guna ketam berkulit lembut.Dier org ternak sendri ketam ni kat ladang di Sematan(kot).
Mak aku plak suka sangat makan nasi goreng nenas..kalo makan kat sini..nasi ni dier letak dalam buah nenas sendri...harga dah naik gak..dulu rm5.00 jer...sekarang..rm7.80..biasala business..Kat Bukit Bintang ada gak la..




Ni fav aku tau...aper ni?...ni namanya Mee kolok specail...ha..aku baru jumpa yg sedapnyer..mmg aku suka punya..tempat ni org panggil Barok.. MyVillage Barok Bistro...sebrang waterfront atau di kampung Boyan,gersik. Empunya kedai ni aku mmg kenal la gak..Baik orgnya.. Dalam mee ni yg buat aku terliur sebab ada perut sapi...tendon...n daging.. aku mmg suka makan mee kolok ni dari kecik lagi.. Masa dulu2...parent aku bawak kat Benteng jer..tapi sekarang restaurant tumbuh cam cendawan...

Ni chicken chop...mak aku makan la ari tu.. boleh tahan...Ayam segar...ala..biasalah western food.. mmg sedap jer...n bawah ni beefsteak...kakak aku makan...



















Di restaurant sama...aku melantak giler ari tu..ni side order aku.. butterchicken..kalo kat seafood..aku suka butterprawn.. ni plak guna chicken.. boleh tahan...ingatkan medium ni skit..lor... bayk siot..kenalah bawak balik lebihnyer.. walaupun servis lambat..tapi makanan memang memuaskan...tapi air ada kureng skit.. Tunggu aku Barok..aku kan kembali...

No comments:

Post a Comment