November 17, 2006

selera aku.....(part2)


Sehari sebelum aku balik melaka...sedara aku ni jemput makan kat umah dier..."berambeh"
ehmm..mak aku tak ikut coz sakit kaki...
Kat umah ni kita org dihidangkan masakan tradisi.."linut"..aku yg buat la..
aku ngan kakak aku ni ada la pakar skit nak buat "linut"ni.. aku tak berani nak tuang air panas takut terlebih atau terkurang...so aku ambik tugas nak kacau jer.. so..
firstly...tepung sagu(original punya) kena bancuh ngan air suma skit...pastu baru bancuh ngan air panas, masa bancuh ni...tak leh stop...kena gaul sekuat boleh n kena rata. Aku gaul2 sampai terjadilah gam atau "linut"...
Sambal untuk "linut"ni...kerabu mangga...arituh memang pedas siot...tapi sedap...so nak ilangkan pedas tu..aku g jalan2 dulu n ambik gambar..sepupu aku ni sorg tanya naper aku kehulu hilir...sebab nak ilang kan pedas..dier plak kater pedas tu yang buat benda ni sedap..so..aku yer jer..tetiba dier tak perasan aku tgh tgk dier..dier bgtau kat wife dier sambal tu pedas...ahaks kantoi..
aku kata la balik..pedas tu la sedap...muka dier dah merah dah..
Best...memang shok berkumpul time ni..tapi sedihnyer...makcik aku sorg lagi tak dapat datang sebab masuk hospital..balik dari situ aku ngan bapak balik umah dulu pastu aku bapak n mak g hospital lawat makcik aku.. masa tu baru ada darah masuk badan dier..penderma pun dari member ister sepupu aku. Esoknyer sblom g airport sempat gak aku nak singgah hospital nak ucap selamat tinggal.

No comments:

Post a Comment