December 14, 2011

Buat keje cikai

Aku bukan nak salahkan 100% kat gomen@goverment nye opis. Tapi goverment slalu dikatakan wat keje cikai, men hentam aje and melengahkan. Kalo x, xde nye wijud curi tulang, pagi masuk awal punchcard pastu chow pas lunch baru masuk.



Kekadang nak call office center gomen ni, punye la susah nak reach kalo awal pepagi kol 8pg. Sah2 lam internet gtau waktu operasi kol 8-5ptg. bermakna kalo call pagi2 tu kol 8 lebih ke mesti la ada org angkat kan.
Aku sendiri keje kat kaunter, blom kol 8pg lagi aku dah angkat call. Coz quality service yang penting.

Ni aku nak cite kat korg, aku dah isi la 1 borang ni, nak apply Ujrah 1%. so korang ni tau la sape yg kua kan bende ni. Malas aku nak sebut.

Memang salah aku la x baca betul. Fine aku ngaku la. Pas aku pos kali pertama tu, tetiba selang beberapa bulan dtg semula borang aku isi tu, tertulis salinan ic aku x de. ok fine. aku anta balik pas aku cek kat ketas penyata ketidaklengkapan.

Aku pos la lagi.
Beberapa bulan pastu dtg balik. Ingat kan dah approve, skali tgk cm tebal je. ermmmmm.....ade algi la reject ni. Aku bukak sampul, rupenye set ke 2 aku x bagi. WEY, wlopun slh aku, masa kali pertama tu tlong la letak skali ape yg ketidaklengapkan kat borang tu. jangan la kene cek lagi baru anta lagi.

Yang aku bengang sesangat, bkan aku je ade mslah camni. member aku pun skali ada mslah. Dah tu kene beli duty setem lagi tuk 2 set. 1 duty setem tu dah la rm10, kalo dah 2 , rm20 tapi dierang nak tarikh same untuk 4 4 duty setem tu. adoi..........................kuar lagi la duit. dah la ngan pos die mahu lam rm40 sebab dah berat. aku bukan nak mengira, tapi kalo dah check kali pertama tu, check la smua, jgn smpai berkali2 kene ato.

PTPTN ni perlulah upgrade sikit sistem dierang. Sekarang tgh bulan, mane ade duit. Nak arap dah keje, elaun je dpt. Bkan seb x nak byar. Kalo dulu ade gaji, bleh je aku byr 100 sebulan. erm.
Nyesal ade gak aku pinjam kat PTPTPU ni.

Aku nasihat kat ibu bapa yg ade anak2 kecik skrang, korang mulelah menabung kat SSPN nak jamin masa depan anak2 korg. Jangan macam kami yang masa tu xde SSPN. Meraban je nak bayar balik.

"kat semua GOMEN, jangan nak berlagak kat kaunter atau pejabat mengendali pelanggan, attitude, kualiti, adab tu jagalah. Sah2 keje GOMEN. Aku dah alami ramai org camni. Tolong la bagi gambaran yang elok sebagai pekerja GOMEN"

1 comment:

  1. Anonymous2:48 PM

    btol3...aku sokong statement ni..apa punya procedur la ptpt.... wat cam tu,wat keje tak cek btol2..at last menyusahkan org..

    ReplyDelete