December 7, 2011

penyelamat vs diselamat

Sape PENYELAMAT vs Sape DISELAMAT!!!!

Perkara ni aku tengok sendiri la dan cube gak kaji pasal ni.



Orang upah GUARD untuk ape? Mesti korg ade jwapan kate tuk jaga. Pak Guard @ Pak Jaga. Memg betol ape korg kate tu. Kalo ade len, sila tinggal kat KOMEN ye.

Bagi aku, keje ni tak la keji sangat, mahupun nak dipandang rendah. Orang keje sbg GUARD ni, berisiko tinggi. Masa terluang pun dok jaga je premis ke, bank ke.



ORANG PENYELAMAT. Kerje dierg ni mostly tuk jaga keselamatan orang di dalam premis dan harta-harta premis. Kalo ada rompakan, dierang org pertama akan pertahankan. Ada GUARD bersenjata, ada yang tidak. Yang tidak bersenjata risiko lagi tinggi sebab xde senjata la. Ni yang GUARD baik.

ORANG DISELAMAT. Ha ni kes mesti ade yg terjadi di kiri kanan anda sebab ada berlaku di kiri bangunan tempat aku kerja, Lastweek la. Makcik cleaner ni asal dr Indonesia, meronta-ronta nangis. Aku smpai keje pun heran. die nangis ke nyanyi. Bos aku glah siasat, rupenye nangis.
"Aku bukan pelacur" Makcik cleaner.
"Ape terjadi" Bos aku
gambar hiasan
"Guard sebelah tu, pegi cium pipi aku, AKU BUKAN PELACUR" sambil nangis2 makcik cleaner tu citer.
(aku sebenarnye ade berdiri situ sebab nak tau citer. POOREEEET) 
"Guard tu buat kat mane?"bos aku masih nak tnya.
"dekat tangga ni masa aku tunggu office atas mau bukak. Dia dtg trus pelok cium aku. Pastu Bagi aku RM1, aku tak mau. Sebab AKU BUKAN PELACUR" cite makcik cleaner tu.

Pastu kiterang dok usha la CCTV dr office kiterg, rupenye PAK GUARD dah ilang gigi kakai bergetar buat macam tu. Aisyhhhh.......

Pastu aku blah la. Owh gitu citer die.

So sekarang ni, GUARD ni, ada 2 jenis pak GUARD --------------> PENYELAMAT vs DISELAMAT.

Sape-sape datang awal ke tempat kerje, tolong la berdiri kat area-area mudah orang nampak, kalo leh, berdiri bawah CCTV. Lagi senang.

"Berbuat baik berpada-pada, berbuat jahat tolong la, jangan la ye"





No comments:

Post a Comment